Melding doen

Is er iets kapot in uw omgeving? Of heeft u ergens last van? Meld het ons meteen!
Of het nu gaat om een kapotte lantaarnpaal, losliggende stoeptegel, zwerfvuil, hondenpoep of parkeeroverlast, wij horen het graag van u.

Wilt u op de hoogte blijven over de afhandeling van uw melding? Doe dan altijd een melding mét DigiD.

Ernstige problemen lossen we zo snel mogelijk op. Minder dringende zaken plannen wij in.

Hoe kunt u een melding doen?

Spoedgevallen

Gevaarlijke situaties willen wij graag zo snel mogelijk verhelpen. Neem in dat geval direct telefonisch contact met ons op.. Buiten kantoortijden kunt u hiervoor terecht bij de politie, (0900) 88 44.

Verstoppingen in of overstromingen van het gemeentelijke riool kunt u buiten kantoortijden melden bij Van der Velden Rioleringsbeheer, (026) 32 15 316.

Straatverlichting langs provinciale wegen (N-wegen)

Meldingen van kapotte straatverlichting langs N-wegen (provinciale wegen), kunt u rechtstreeks melden bij de Provincie Gelderland via (026) 359 99 99.

Overlast door bedrijven

Heeft u geluidsoverlast of luchtverontreiniging door bedrijven? Meld dit dan:

Overlast door bomen

Ervaart u overlast vanwege de bomen in uw straat of buurt? Meer informatie over de belangrijkste oorzaken van overlast én wat wij eraan doen om deze overlast te voorkomen en te bestrijden lees u hier.

Overlast door dieren

Heeft u last van ongedierte? Op onze pagina over ongedierte vindt u tips en verwijzen we u naar de juiste plekken. Meer informatie over de eikeprocessierups en de bestrijding daarvan leest u hier.

Zwerfvuil, afvalbak, groenstrookjes en oevers

Wilt u als inwoner graag een steentje bijdragen? Dat kan onder andere door een afvalbak, hondenpoepbak, stukje oever of een stukje openbaar groen te adopteren. Op deze manier zorgen we samen voor een fijne leefomgeving.

Klacht over (een medewerker van) de gemeente

Heeft u een klacht over ons of één van onze medewerkers, dan horen wij dat heel graag. We nemen alle klachten serieus. Alleen op die manier kunnen wij onze dienstverlenging blijven verbeteren.

Het Meldpunt Fouten in Overheidregistraties (MFO)

Om u goed van dienst te kunnen zijn, gebruiken veel overheidsorganisaties uw gegevens. Het gaat om gegevens van burgers, bedrijven en bijvoorbeeld gebouwen. Het is dus belangrijk dat al die gegevens kloppen. Staat er toch een fout in een registratie? Dan moet deze snel worden hersteld. Het nieuwe Meldpunt Fouten in Overheidsregistraties kan hierbij helpen.