Migratie en integratie in Rheden

In onze gemeente willen 43.000 inwoners met talrijke culturen prettig met elkaar wonen, werken en verblijven. Dat gaat in veel gevallen goed, soms met wat ondersteuning vanuit de gemeente of andere maatschappelijke organisaties. Hoe doen we dat? We willen dat nieuwkomers meetellen en meedoen. We dragen als gemeente bij aan de opvang van asielzoekers en vluchtelingen. En aan de huisvesting voor statushouders. Lees op deze pagina hoe we dat in Rheden doen. Vragen, hulp of contact over migratie en/of integratie? Mail dan naar vluchtelingen@rheden.nl.

• Information for Refugees from Ukraine

The municipalty of Rheden is helping to host refugees from Ukraine. Rheden has 3 municipal shelters that are accommodating people. Residents of Rheden have also taken in people from Ukraine privately.

• Verschillende groepen nieuwkomers

In onze gemeente wonen mensen uit verschillende landen. We willen dat al deze nieuwkomers meetellen en meedoen. Ook moeten en willen we bijdragen aan de opvang van asielzoekers en vluchtelingen. En aan de huisvesting voor statushouders.

• Opvang nieuwkomers in Rheden

In onze gemeente willen we dat nieuwkomers meetellen en meedoen. We dragen als gemeente bij aan de opvang van vluchtelingen en aan de huisvesting voor statushouders. De ambitie is om vluchtelingen veilige en prettige opvang te bieden, die toekomstbestendig is en waarbij zij gelijke kansen krijgen.

• Zelf hulp bieden aan vluchtelingen

De inzet van vrijwilligers is hard nodig om vluchtelingen te helpen hun weg te vinden in Nederland.

• Opvang voor Oekraïense vluchtelingen voortgezet

23 april 2024

Sinds het uitbreken van de oorlog in Oekraïne bieden we een veilige plek aan vluchtelingen. De opvang verloopt over het algemeen naar wens en is voor langere tijd noodzakelijk. Het college van B&W heeft daarom besloten om met de opvang van de huidige 3 locaties (De Roskam in Rheden, Vijverlaan en Kerkallee in Velp) door te gaan.