Persoonsgegevens verklaring onder eed of belofte

Van een officiële gebeurtenis in het buitenland moet u de officiële documenten aanleveren bij de gemeente. Bijvoorbeeld als u in het buitenland getrouwd bent of daar een kind heeft gekregen.

Als in redelijkheid niet van u kan worden gevraagd om documenten uit het buitenland te overleggen is het soms mogelijk om een verklaring onder ede of belofte af te leggen. Hierna zal de gemeente de gegevens alsnog opnemen in de Basisregistratie Personen (BRP). Of u kiest voor de eed of de belofte, is afhankelijk van uw levensovertuiging. De gemeente controleert uw verklaring in andere registers als dit mogelijk is.

Het is strafbaar om onder ede of belofte onjuiste informatie door te geven.

Stappen

• U maakt telefonisch een afspraak.
  • Neem mee:
    • uw identiteitsbewijs (bijvoorbeeld uw paspoort, identiteitskaart, rijbewijs of verblijfsdocument);
    • de rapporten van het eerste en nader gehoor (interviews met Justitie tijdens uw asielprocedure);
    • alle officiële documenten uit uw land van herkomst (indien in uw bezit).

Welke wetgeving is van toepassing:

Wet Basisregistratie Personen en de Eedwet

Maak een afspraak of neem contact met ons op

U kunt ons op verschillende manieren bereiken om een afspraak te maken. Wilt u langskomen bij de gemeente, maak dan eerst digitaal een afspraak.

Contact - gemeente Rheden