Vragen en wijzigingen doorgeven
Vragen over uitkering
Heeft u vragen over uw uitkering, neem dan contact op met uw eigen consulent inkomen. Heeft u uw uitkering niet ontvangen, heeft u vragen over de berekening ervan of heeft u vragen over het mutatieformulier, neem dan contact op met uw eigen consulent administratie. Het nummer vindt u op de brieven die u van ons heeft ontvangen. U kunt bellen op werkdagen tijdens het spreekuur van 9.00 tot 11.00 uur.
Een verandering doorgeven
Een verandering in uw huidige situatie kan van invloed zijn op de hoogte van uw uitkering. Komt er iemand bij u inwonen of vertrekt er iemand uit uw huis? Start of stopt een medebewoner met een studie? Geef dit zo spoedig mogelijk door aan uw consulent inkomen via het mutatieformulier. Dit kan per post of per e-mail.
Heeft u geen papieren mutatieformulier en retourenvelop meer thuis? Dan kunt u op werkdagen tussen 09.00 en 11.00 uur met uw consulent administratie bellen.
U kunt het formulier ook per e-mail aanleveren. Het aanleveren kan op 2 manieren:
- Scan het ingevulde formulier in en mail deze naar: uitkeringsadministratie@rheden.nl
- Maak een duidelijke foto van het ingevulde mutatieformulier en stuur de foto per e-mail naar uitkeringsadministratie@rheden.nl
Download het mutatieformulier (PDF, 132 kB)
Kostendelersnorm
Als u een woning deelt met meerdere volwassenen, wordt uw bijstandsuitkering daarop aangepast. Hoe meer personen van 21 jaar of ouder bij u in wonen, hoe lager uw bijstandsuitkering.
Wie tellen er niet mee met de kostendelersnorm?
- Personen tot 21 jaar.
- Kamerhuurders met een commercieel contract.
- Studenten die een opleiding volgen die recht kan geven op studiefinanciering of tegemoetkoming studiekosten.
- Studenten die een BBL-opleiding (Beroeps Begeleidende Leerweg) volgen.