Sociaal Meldpunt

Bij het Sociaal Meldpunt kunt u terecht met al uw vragen over welzijn, zorg, wonen, werk en inkomen, opvoeden en opgroeien.

Gewijzigde werkwijze Wmo en Jeugd tot en met dinsdag 28 april 2020

Rondom het coronavirus volgen wij de richtlijnen van het RIVM en hebben we de verantwoordelijkheid mensen (zowel inwoners als professionals) niet bloot te stellen aan onnodige risico’s. Dit houdt in dat consulenten geen huisbezoeken afleggen, maar alleen telefonische gesprekken voeren. Op dit moment vragen we nog meer dan anders van inwoners om met eigen mogelijkheden of hulp van hun omgeving een oplossing te zoeken.

Bel het Sociaal Meldpunt

(026) 49 76 911
Maandag en dinsdag 8.30 tot 17.00 uur
Woensdag t/m vrijdag 8.30 t/m 12.30 uur

Buiten kantooruren (in geval van crisis)

Medische & Psychiatrische hulp | Huisartsenpost 0900 1598
Jeugd | Jeugdbescherming Gelderland 0900 9955599
Huiselijk geweld en kindermishandeling | Veilig Thuis 0800 2000
Luisterend oor & anonieme hulp | Sensoor 0900 0767

Melding psychische hulp

Als iemand zichzelf of anderen iets dreigt aan te doen door een psychiatrische aandoening. Dan is hulp nodig. Als de betrokkene geen hulp wil, kan verplichte geestelijke gezondheidszorg worden ingezet. Maakt u zich zorgen over iemand? Denkt u dat deze persoon dringend verplichte psychische hulp nodig heeft? U kunt dan een melding doen in het kader van de Wet verplichte ggz (Wvggz).

 

Contactformulier Sociaal Meldpunt

Melding Sociaal Domein (online formulier)

 

Locaties Sociaal Meldpunt

Bezoek aan de locaties is ivm coronavirus niet mogelijk.

Sociaal Meldpunt De Steeg (Rheden, De Steeg)
Hoofdstraat 3, De Steeg
 
Sociaal Meldpunt Velp (Velp, Rozendaal)
President Kennedylaan 106, Velp
 
Sociaal Meldpunt Dieren (Dieren, Ellecom, Laag-Soeren, Spankeren)
Piersonstraat 3, Dieren

 

Schrijf het Sociaal Meldpunt

Gemeente Rheden
t.a.v. Sociaal Meldpunt
Postbus 9110
6994 ZJ  De Steeg

 

Goed om te weten

Gaat u in gesprek met het Sociaal Meldpunt? Deze gesprekken zijn vertrouwelijk. Wat er wordt gezegd, blijft tussen u en de medewerker die u gesproken heeft. Pas als u dat wilt, neemt het Sociaal Meldpunt contact op met andere hulpverleners. Als u daar behoefte aan heeft, mag u iemand vragen bij uw gesprekken aanwezig te zijn. Heeft u niemand in uw omgeving die mee kan of wil? Kies dan voor een gratis cliëntondersteuner van welzijnsorganisatie MEE.
Het is belangrijk dat u meewerkt en meedenkt over een manier om tot een oplossing te komen.

Opnemen gesprek

Wilt u een gesprek met een van onze medewerkers opnemen dan kan dat. Wij volgen daarin de spelregels van de Nationale ombudsman en maken dan afspraken met u over het gebruik van die opnamen.