Sociaal Meldpunt

Bij het Sociaal Meldpunt kunt u terecht met al uw vragen over begeleiding, zorg, wonen, opvoeden en opgroeien.

Corona-update:
- (Video)bellen is het voorkeurskanaal om contact te hebben met inwoners.
- Bij urgente gevallen voeren we het gesprek face-to-face:
    > De spreekkamers op het gemeentehuis zijn ingericht om op een verantwoorde manier gesprekken te voeren.
    > Als het niet anders kan, komen onze medewerkers op huisbezoek. Ze werken volgens een protocol en houden voldoende afstand.

Bel het Sociaal Meldpunt

Het Sociaal Meldpunt is telefonisch bereikbaar op (026) 49 76 911 (optie 1 in het keuzemenu).
U kunt ons bellen van maandag tot en met vrijdag 08.30 tot 12.30 uur.

U kunt uw melding ook doen via het online formulier Sociaal domein

Buiten kantooruren (in geval van crisis)

Medische & Psychiatrische hulp | Huisartsenpost 0900 1598
Jeugd | Jeugdbescherming Gelderland 0900 9955599
Huiselijk geweld en kindermishandeling | Veilig Thuis 0800 2000
Luisterend oor & anonieme hulp | Sensoor 0900 0767

Melding psychische hulp

Als iemand zichzelf of anderen iets dreigt aan te doen door een psychiatrische aandoening. Dan is hulp nodig. Als de betrokkene geen hulp wil, kan verplichte geestelijke gezondheidszorg worden ingezet. Maakt u zich zorgen over iemand? Denkt u dat deze persoon dringend verplichte psychische hulp nodig heeft? U kunt dan een melding doen in het kader van de Wet verplichte ggz (Wvggz).

Bezoek het Sociaal Meldpunt

Bezoek aan de locaties is op afspraak. Bij het maken van een afspraak wordt er samen gekeken naar een geschikte locatie voor het gesprek.

Sociaal Meldpunt De Steeg (Rheden, De Steeg)
Hoofdstraat 3, De Steeg

Schrijf het Sociaal Meldpunt

Gemeente Rheden
t.a.v. Sociaal Meldpunt
Postbus 9110
6994 ZJ  De Steeg

 

Goed om te weten

Gaat u in gesprek met het Sociaal Meldpunt? Deze gesprekken zijn vertrouwelijk. Wat er wordt gezegd, blijft tussen u en de medewerker die u gesproken heeft. Pas als u dat wilt, neemt het Sociaal Meldpunt contact op met andere hulpverleners. Als u daar behoefte aan heeft, mag u iemand vragen bij uw gesprekken aanwezig te zijn. Heeft u niemand in uw omgeving die mee kan of wil? Kies dan voor een gratis cliëntondersteuner van welzijnsorganisatie MEE.
Het is belangrijk dat u meewerkt en meedenkt over een manier om tot een oplossing te komen.

Opnemen gesprek

Wilt u een gesprek met een van onze medewerkers opnemen dan kan dat. Wij volgen daarin de spelregels van de Nationale ombudsman en maken dan afspraken met u over het gebruik van die opnamen.