Een klacht over de gemeente indienen
Vindt u dat wij u niet goed hebben behandeld? Bijvoorbeeld omdat u al weken probeert contact te krijgen, maar de persoon die u nodig heeft maar niet terugbelt? Of is een medewerker onbeleefd tegen u geweest? Dat zijn vervelende zaken die wij graag met u oplossen. U kunt daarom een klacht indienen. Dient u een klacht bij ons in, dan wordt deze verwerkt door onze klachtencoördinator.
Hoe dient u een klacht in?
U kunt op twee manieren een klacht indienen:
Online
Dien uw klacht in via ons formulier:
Na het versturen krijgt u direct een bevestiging dat uw klacht is ontvangen.
Per post
Stuur een brief naar:
Gemeente RhedenT.a.v. de klachtencoördinator
Postbus 9110
6994 ZJ De Steeg
Vermeld in uw brief:
- uw naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres
- de datum waarop u de brief schrijft
- een duidelijke beschrijving van uw klacht
- wanneer het is gebeurd
- uw handtekening
Wat gebeurt er na uw klacht?
Nadat wij uw klacht hebben ontvangen:
- Onderzoeken we of wij de klacht kunnen behandelen. Is dat niet het geval (bijvoorbeeld omdat het over een andere organisatie gaat), dan laten we dit binnen 4 weken weten.
- Kan uw klacht worden behandeld? Dan neemt de klachtencoördinator contact met u op. Soms is direct duidelijk dat er iets niet goed is gegaan. Dan bieden wij onze excuses aan en herstellen wij de fout als dat mogelijk is.
We handelen uw klacht binnen 6 weken af. Soms hebben we meer tijd nodig. Dan verlengen we deze termijn met maximaal 4 weken. U krijgt hierover altijd bericht.
Vragen over het indienen van een klacht?
Twijfelt u of u een klacht kunt indienen? Of heeft u vragen over de procedure? Neem dan contact op met onze klachtencoördinator.
Niet tevreden over de afhandeling?
Voordat u een klacht kunt melden aan de gemeentelijke ombudsman, moet u de klacht eerst indienen bij de gemeente. Bent u het niet eens met de manier waarop wij uw klacht hebben afgehandeld? Dan kunt u terecht bij de gemeentelijke ombudsman.