Wet openbaarheid van bestuur (Wob)
We geven op verschillende manieren informatie over ons beleid en de uitvoering daarvan. Bijvoorbeeld via folders, persberichten, brieven en deze of andere websites. Als u meer wilt weten over ons beleid of de voorbereiding van de uitvoering van dat beleid, kunt u een Wob-verzoek indienen. U vraagt ons dan om specifieke informatie openbaar te maken.
Indienen Wob-verzoek
U kunt een Wob-verzoek op 3 manieren bij ons indienen:
- Online (inloggen met DigiD is verplicht)
- Schriftelijk naar:
Gemeente Rheden
Postbus 9110
6994 ZJ De Steeg
Vermeld op de envelop dat het gaat om een Wob-verzoek. - Mondeling, aan 1 van onze balies.
Wob-verzoeken die niet online, schriftelijk of mondeling zijn ingediend nemen we niet in behandeling.
Benodigde informatie
Als u bij ons een Wob-verzoek indient, willen we graag het volgende van u weten:
- Over welk onderwerp u informatie wilt ontvangen of welke stukken u precies opvraagt. De informatie moet gaan over beleid van deze gemeente, of over de voorbereiding en uitvoering ervan. De informatie die u vraagt moet in documenten zijn vastgelegd.
- Uw contactgegevens.
- Aan wie u het verzoek doet:
- Burgemeester
- College van B&W
- Gemeenteraad
- Heffingsambtenaar
U hoeft niet uit te leggen waarom u informatie vraagt. Maar, deze informatie kan ons wel helpen om u beter van dienst te zijn.
Kosten
Het in behandeling nemen van een Wob-verzoek kost niets. We brengen wel kosten in rekening voor het verstrekken van kopieën in het kader van het Wob-verzoek. In uw verzoek kunt u daarom aangeven wat u maximaal aan kosten wilt betalen.
Vervolg
De beslissing op een Wob-verzoek nemen we binnen 4 weken nadat het verzoek is gedaan. Deze termijn kunnen we met nog eens met 4 weken verlengen. Als dat gebeurt, laten we dat schriftelijk en gemotiveerd aan u weten voordat de eerste termijn is verstreken. De beslissing op het Wob-verzoek sturen we u per post toe.
Als u het niet eens bent met ons besluit, dan kunt u bezwaar maken tegen dit besluit.
Volg ons