• College moet vergunning aan ontwikkelaar McDonald’s weigeren

14 mei 2024

Het college van B&W heeft in haar vergadering van 14 mei besloten dat het de aanvraag van een ontwikkelaar voor het bouwen van een fastfood restaurant voor McDonald’s met Drive Thru moet weigeren. Doordat er in de aanvraag sprake is van een Drive Thru aan de Arnhemsestraatweg 68 in Rheden past dit niet in het bestemmingsplan en welstandbeleid.

• Koers voor de fysieke leefomgeving

14 mei 2024

We werken aan een langetermijnvisie voor de leefomgeving. In deze visie beantwoorden we vragen zoals hoe onze dorpen en het landschap er in 2040 uitzien en hoe we in 2040 wonen, werken en recreëren. Als tussenstap naar deze visie leggen we nu eerst de koers aan de raad voor. Hierin staan de belangrijkste uitgangspunten en onderzoeksvragen voor het vervolg. Ook stellen we 2 'sleutelprojecten' voor. Deze koers is tot stand gekomen door de dorpsgesprekken in alle 7 dorpen afgelopen jaar en het samenbrengen van het huidige beleid.

• Inschrijving gestart voor imkers uit gemeente Rheden

14 mei 2024

Imkers uit de gemeente Rheden kunnen zich inschrijven voor het plaatsen van bijenkasten op het Rozendaalse Veld tijdens de komende heidebloei. Er is ieder bloeiseizoen ruimte voor in totaal maximaal 5 bijenkasten op de heide. Toewijzing geldt voor 1 bloeiseizoen en vindt plaats door middel van loting.

• Gemeente Rheden organiseert bijeenkomsten over meedenken en meepraten - participatie

03 mei 2024

Op maandag 13 mei organiseert de gemeente Rheden twee bijeenkomsten in Hotel Avegoor om met inwoners te spreken over hoe zij betrokken willen worden bij het maken van plannen en beleid. En ook over hoe inwoners, als zij een idee of plan hebben, de gemeente hierbij willen betrekken. Dit zijn beide vormen van participatie.

• 10 inwoners gemeente Rheden ontvangen Koninklijke onderscheiding

26 april 2024

Tijdens de traditionele 'Lintjesregen' bij gelegenheid van Koningsdag 2024 reikte burgemeester Carol van Eert op vrijdag 26 april de volgende Koninklijke onderscheidingen uit.

• Wie wordt dit jaar de Rhedense Kanjer?

25 april 2024

We zijn op zoek naar Rhedense Kanjers. Rhedense Kanjers zijn jongeren tot 18 jaar die een bijzondere prestatie hebben geleverd (of nog steeds leveren) en daarom in aanmerking komen voor een jeugdlintje. Deze jeugdonderscheiding laat zien op welke manier jongeren belangrijk zijn voor de maatschappij en moedigt hen aan hierin een positieve rol te spelen. Iemand voordragen kan tot 20 mei 2024.