Verhuizing doorgeven
Verhuist u naar of binnen de gemeente Rheden, geef uw verhuizing dan binnen 5 dagen na de verhuisdatum door, of maximaal 28 dagen ervoor. U kunt een verhuizing online aan ons doorgeven.
Wilt u toch liever langskomen? Dan kunt u een afspraak maken voor het doorgeven van uw verhuizing.
Wie kan een verhuizing doorgeven?
Uw eigen verhuizing doorgeven
Dat kan als u 16 jaar of ouder bent.
Verhuizing voor iemand anders doorgeven
Dat kan voor:
- Uw minderjarige kind, als u de ouder, voogd of verzorger bent.
- Uw echtgenoot of geregistreerd partner.
- Uw meerderjarige kind, als hij of zij meeverhuist.
- Uw ouder, als hij of zij meeverhuist.
- Iemand die onder curatele staat, als u curator bent.
Ik verhuis naar een andere gemeente. Wat nu?
Geef uw verhuizing door aan de gemeente waar u naartoe verhuist. U hoeft zich niet uit te schrijven bij de gemeente Rheden. Dat regelen wij voor u.
Aan welke instanties geeft de gemeente mijn verhuizing door?
Op wiekrijgtmijngegevens.nl kunt u zien aan welke instanties wij uw verhuizing doorgeven.
Wat moet ik doen als ik geen vaste woon- of verblijfsplaats heb?
Als u verhuist naar een (zorg)instelling kunt u mogelijk een briefadres aanvragen. Ook als u kunt aantonen dat u geen vaste woon- of verblijfplaats heeft, komt u in aanmerking voor een briefadres. Dat kan het adres van een familielid of vriend zijn. De hoofdbewoner van het adres moet toestemming geven en is verplicht om uw post aan u door te geven. Aanvragen van een briefadres kunt u alleen persoonlijk doen. Een afspraak hiervoor maakt u telefonisch.
Wat moet ik meenemen?
- Een geldig legitimatiebewijs.
- Een brief van de hoofdbewoner (de gever van het briefadres), met schriftelijke toestemming voor het gebruik van het briefadres. Deze brief moet door de hoofdbewoner getekend zijn.
- Een kopie van een legitimatiebewijs van de hoofdbewoner.