Anonieme brieven of klachten
Soms krijgen wij brieven of klachten zonder naam of contactgegevens. Ook Woo-verzoeken (verzoeken om informatie) komen soms anoniem binnen. Wij nemen anonieme berichten meestal niet in behandeling.
Waarom reageren wij niet op anonieme berichten?
Als overheid moeten wij in principe reageren op brieven en klachten van inwoners. Maar dat geldt niet altijd. Wij mogen een brief of klacht negeren als:
- de afzender anoniem is
- de brief beledigend is
- het gaat om een meningsverschil dat al vaker besproken is
- er geen nieuwe informatie wordt gegeven
- het alleen een kennisgeving is
- het verzoek gaat om informatie die al eerder is gegeven
Volgens de Nationale ombudsman is het in deze gevallen terecht dat een overheid niet reageert.
Uw verantwoordelijkheid
Wij vinden goed contact met u belangrijk. Daar hoort bij dat u zich bekendmaakt en op een respectvolle manier met ons communiceert. Alleen dan kunnen wij uw vraag of klacht serieus behandelen. Heeft u vragen of twijfelt u of u anoniem mag blijven? Neem dan gerust contact met ons op.