Woningbouw Bloemershof in Dieren komt steeds meer in zicht

De handtekeningen zijn gezet.

Bas Reinders (directeur/eigenaar Reinbouw Vastgoed) en Gea Hofstede (wethouder gemeente Rheden) zetten op 4 april hun handtekening onder de Koop-Ontwikkel-Realisatieovereenkomst voor het project Bloemershof in Dieren. Dit gebeurde onder toeziend oog van Antoinette Wilmot (commercieel directeur Reinbouw).

Op de hoek van de Burgemeester Bloemersstraat en de Oostlaan in Dieren is het nieuwbouwproject Bloemershof gepland. De vrijesectorkoopwoningen liggen achter de brandweerkazerne en praktijkschool De Tender in Dieren. De woningen sluiten hierop aan met twee woonblokken aan weerszijden en een tussenliggend groen openbaar gebied. Het project bestaat uit circa 25 appartementen, vijf geschakelde woningen en twee twee-onder-één-kapwoningen.

Verwachting 2025

Op dit moment is de verwachting van de projectontwikkelaar Reinbouw uit Dieren dat de 32 woningen in het voorjaar van 2025 in de officiële verkoop gaan en dat de bouw zal starten in het najaar van 2025. De planning is echter afhankelijk van de verlening van de natuurvergunning door de provincie in verband met stikstofuitstoot.

Gea Hofstede: “Ik ben blij dat we weer een stap verder zijn in dit woningbouwproject. Dat is goed nieuws voor al die mensen die zo hard op zoek zijn naar een woning.”

Bas Reinders: “We hebben lange tijd moeten wachten op de realisatie van dit project. Maar deze handtekening is een stap in de goede richting. We zijn vooral blij dat dat we deze woningen bouwen in de gemeente waar ook ons bedrijf gevestigd is.”