Geheimhouding persoonsgegevens

Momenteel is het erg druk. Veel mensen vragen nu een reisdocument, paspoort of identiteitskaart aan. Het kan daarom iets langer duren voordat u een afspraak kunt maken. Excuses voor het ongemak.

Uw adres wordt nooit aan particulieren of commerciële instellingen doorgegeven. Maatschappelijke instellingen zoals kerk, ouderenzorg of maatschappelijk werk mogen uw gegevens wel opvragen. Wilt u niet dat zij uw adres ontvangen? Dan kunt u ons verzoeken om geheimhouding van uw gegevens.

Voor wie zijn de gegevens geheim?

  • Derden, zoals een notaris of advocaat. Zij krijgen uw gegevens alleen als dit wettelijk verplicht is of als zij gegevens nodig hebben om hun werk te doen.
  • Niet-commerciële instellingen, zoals sport- en muziekverengingen.
  • Stichting Interkerkelijke Ledenadministratie (SILA).

Voor wie zijn de gegevens niet geheim?

Instellingen die wettelijke taken uitvoeren, zoals de Belastingdienst, Sociale Verzekeringsbank en politie. Zij blijven toegang houden tot uw adres- en persoonsgegevens.

Welke instanties krijgen bericht bij verhuizing

Wij geven uw verhuizing door aan alle instanties die deze gegevens nodig hebben voor de uitvoering van hun wettelijke taak. Op www.wiekrijgtmijngegevens.nl kunt u zien welke instanties dit zijn.

Geheimhouding persoonsgegevens bij verhuizing

Verhuist u naar een andere gemeente, of bent u net naar deze gemeente verhuist? Dan blijft de geheimhouding van uw persoonsgegevens gelden, u hoeft dit niet opnieuw aan te vragen in uw nieuwe woongemeente.

Geheimhouding aanvragen of opheffen

U kunt geheimhouding van uw adres online aanvragen, een verzoek voor geheimhouding van uw persoonsgegevens is gratis. Ook als u de geheimhouding wilt opheffen, kunt u dit online regelen.

Online geheimhouding aanvragen/opheffen

Aan de balie op afspraak

Op vertoon van een legitimatiebewijs kunt u de geheimhouding van uw persoonsgegevens aanvragen bij de balie van het gemeentehuis of de servicecentra. Hiervoor maakt u eerst een afspraak.

Afspraak maken