Verhuizing doorgeven

Verhuist u naar of binnen de gemeente Rheden, geef uw verhuizing dan binnen 5 dagen na de verhuisdatum door, of maximaal 28 dagen ervoor.

Wie kan een verhuizing doorgeven

Iedereen die 16 jaar of ouder is, mag zelf zijn of haar verhuizing doorgeven. Wilt u een verhuizing doorgeven voor iemand anders? Bekijk dan in welke gevallen dat wel en niet kan op de website van de rijksoverheid.

Verhuizen naar een andere gemeente

Woont u nu in de gemeente Rheden, maar verhuist u naar een andere gemeente? Schrijf u dan in bij uw nieuwe woongemeente. Zij regelen dat u bij ons wordt uitgeschreven.

Verhuizen vanuit het buitenland

Woont u nu in het buitenland maar komt u voor een periode van langer dan 4 maanden in onze gemeente wonen? Dan maakt u telefonisch een afspraak, (026) 49 76 911, voor het inschrijven. De afspraak vindt plaats aan de balie van het gemeentehuis in De Steeg.

Moving from abroad

If you plan to stay in Rheden for longer than 4 months, you need to register with the municipality. Please contact us, (026) 49 76 911 to make an appointment.

Verhuizen naar het buitenland

Verhuist u naar het buitenland? Dan moet u dit uiterlijk 5 dagen vóór uw vertrek aan ons doorgeven. U kunt aangifte van emigratie doen aan de balie van het gemeentehuis of één van de servicentra of schriftelijk aan ons doorgeven. De ondertekende brief en een kopie van een geldig legitimatiebewijs stuurt u naar:

Gemeente Rheden
t.a.v. Inwonerszaken
Postbus 9110
6994 ZJ De Steeg

Verhuist een minderjarig kind zonder ouders naar het buitenland, dan moeten de ouder(s) en het kind de verhuizing gezamenlijk doorgeven. Dit kan niet schriftelijk, maar alleen aan de balie van het gemeentehuis of één van de servicentra.

Briefadres

Als u kunt aantonen dat u geen vaste woon- of verblijfplaats heeft of u verblijft in een instelling, komt u mogelijk in aanmerking voor een briefadres. Dat kan het adres van een familielid of vriend zijn. De hoofdbewoner van het adres moet toestemming geven en is verplicht om uw post aan u door te geven. Aanvragen van een briefadres kunt u alleen persoonlijk doen. U komt hiervoor naar onze balie in het gemeentehuis of één van de servicecentra.

Meenemen

  • Een geldig legitimatiebewijs.
  • Een brief van de hoofdbewoner (de gever van het briefadres), met schriftelijke toestemming voor het gebruik van het briefadres. Deze brief moet door de hoofdbewoner getekend zijn.
  • Een kopie van een legitimatiebewijs van de hoofdbewoner.