Bewijs van garantstelling en legalisatie handtekening

Garantstelling

Een bewijs van garantstelling kunt u aanvragen om 2 redenen:

  1. U wilt logies verstrekken aan een visumplichtig persoon uit het buitenland.
  2. U wilt zich garantstellen voor een visumplichtig persoon uit het buitenland.

Voor een garantstelling vult u het formulier Bewijs van garantstelling en/of particuliere logiesverstrekking (PDF, 131 kB) in. Met het ondertekende formulier komt u naar de gemeente, wij legaliseren uw handtekening door een stempel op het formulier te zetten. Daarna stuurt u zelf het formulier naar uw gast in het buitenland. Zij hebben het formulier nodig voor hun visumaanvraag.

Aanvragen

Afspraak maken

Op afspraak

Wilt u zeker weten dat u snel geholpen wordt, plan dan een afspraak in voor het aanvragen een bewijs van garantstelling.

Zonder afspraak

Bekijk onze actuele openingstijden om te zien op welk moment u zonder afspraak terecht kunt bij ons gemeentehuis in De Steeg of de Servicecentra in Dieren en Velp.

Meenemen

  • Het ingevulde formulier
  • Een geldig legitimatiebewijs waarop uw handtekening staat

Kosten

Aan het bewijs van garantstelling zijn geen kosten verbonden. Voorwaarde is wel dat uw handtekening op het document wordt gelegaliseerd. Daar zijn wel kosten aanverbonden.

Legaliseren handtekening

Het legaliseren van een handtekening doen wij door een stempel te zetten op het document waarop u een gelegaliseerde handtekening nodig heeft.

Meenemen

  • Het document waarop u uw handtekening wilt legaliseren.
  • Een geldig legitimatiebewijs waarop uw handtekening staat.

Kosten

Het legaliseren van een handtekening kost € 11,45.
U betaalt de kosten direct bij het legaliseren van de handtekening. Liefst met pin, maar contant mag ook.