Regeling kosten hygiënemaatregelen Covid-19

Het college van burgemeester en wethouders heeft met terugwerkende kracht met ingang van 1 januari 2022 de subsidieregeling kosten hygiënemaatregelen Covid-19 opengesteld. Met de regeling steunt de gemeente organisaties die extra hygiënemaatregelen uitvoeren om de verspreiding van het corona virus te beperken.

Voor wie is de subsidie

De subsidie wordt verleend aan:

• ondernemingen en instellingen in en voor de toeristisch-recreatieve branche
  • ondernemingen in de horeca en evenementenorganisaties
  • sportorganisaties
  • kunst- en cultuurverenigingen

De belangrijkste voorwaarden van de regeling zijn:

• Per organisatie kan maximaal €2.000 worden aangevraagd.
  • De subsidie is bedoeld voor extra investeringen in hygiënemaatregelen ter voorkoming van de verspreiding van het corona-virus.
  • Er kunnen kosten opgevoerd worden over de periode 1 januari t/m 31 maart 2022.
  • Bij de subsidieaanvraag moet een verantwoording van de gemaakte of verwachte extra investeringen aangeleverd worden. Dit kan in de vorm van:
    • een factuur van voor een genomen maatregel
    • een offerte voor potentiële kosten

Lees hier de volledige subsidieregels (PDF, 52 kB).

Aanvragen

Subsidie aanvragen is mogelijk tot en met 30 juni 2022. De aanvragen worden beoordeeld op volgorde van binnenkomst. Er is een subsidieplafond van totaal €40.000.

U kunt eenmalig een aanvraag indienen voor maximaal € 2.000,00 per onderneming of organisatie.
Wilt u een verzoek indienen voor een subsidie? Vul dan het aanvraagformulier (PDF, 62 kB)  in en mail ze naar info@rheden.nl