Hulp bij het invullen van formulieren

Krijgt u brieven met woorden die u niet begrijpt? Heeft u moeite met het invullen van formulieren? Of weet u niet zeker welke vergoedingen u allemaal kunt aanvragen? Formulierenhulp Rheden kan u hierbij helpen. Bekijk voor meer informatie of om contact op te nemen de website van Formulierenhulp Rheden.

Ga naar de website

Wanneer kan ik bij Formulierenhulp Rheden terecht?

U kunt op 3 verschillende locaties in onze gemeente terecht. De inloopspreekuren zijn:

Het Duynhuis in Dieren
Maandagochtend van 09.30 – 11.30 uur
Van der Duyn Van Maasdamstraat 63, Dieren

Buurthuis De Poort in Velp
Woensdagmiddag van 13.30 – 15.30 uur
Heeckerensstraat 201, Velp

Dorpshuis in Rheden
Donderdagochtend van 09.30 – 11.30 uur
Mr. B. van Leeuwenplein 3

Kan ik gratis gebruik maken van Formulierenhulp Rheden?

Ja, bij Formulierenhulp Rheden werken vrijwilligers die u gratis helpen.

Waarvoor kan ik bij Formulierenhulp Rheden terecht?

Geschoolde vrijwilligers kunnen u helpen bij:

• Het invullen van (digitale) formulieren
  • Het begrijpelijk uitleggen van brieven
  • Hulp bij het aanvragen/wijzigen van bijvoorbeeld uitkeringen, bijzondere bijstand of kwijtschelding
  • Ondersteuning bij telefoongesprekken met diverse (gemeentelijke) instanties

Alle informatie wordt vertrouwelijk behandeld en er worden geen persoonlijke gegevens bewaard.

Wat moet ik zelf meenemen?

Neem alle papieren/brieven die nodig zijn voor het volledig invullen van de formulieren met u mee. Wanneer u nog niet alle gegevens heeft voor een aanvraag, kan de vrijwilliger u helpen met het verzamelen hiervan. Ook is er een computer aanwezig om samen formulieren digitaal in te vullen.